10 februari 2014

~ Är vi gjorda för varandra, eller finns det andra ~

Hej Hoj!

Läget under kontroll? Japp, sitter på min matte i mitt rum och tänkte kasta in ett hej o så vidare innan jag går ut i stallet och tar hand om häst 1 och 2 och packar mat åt 3 och 4.
Usch, det är ju jobbigt att ha fyra hästar på olika ställen, inte minst när två av dom bor så hemskt nära vägen att vem som helst skulle kunna sno dom. Precis som en ficktjuv snor pengar på festival eller trånga områden.
Nejnejnej, det kommer ju inte hända. Dumma mig!

Har haft en mindre bra dag, som slutat ganska bra.
Försov mig till halv 11 och jag ville helst döda allt och alla, hatar att försova mig när jag vet att hästarna ska ut och så vidare.
Men snabbt upp och på med kläderna och iväg till Jac och Ludde. Mamma hade redan fixat Mumin och Max.
Gick promenader, mockade, fyllde vatten och allt annat som man gör i ett stall när man har två hoppetosser till hästar. Ludde gick bananas och Jac rullade sig för första gången i hans liv ungefär.

Tog sen en sväng in till stan när vi duschat och handlade present åt syster som fyller halvvägs till 60 i nästa vecka. Hälsade även på mormor, det var blandade känslor. Men mysigt och hälsa på lilla mormor efter väldigt lång tid, och jag tror hon blev glad när jag kom.
Nu har vi precis ätit middag, mamma gjorde köttfärssås(!!) så himmelskt gott med lagad mat. Dör dock av någon slags matkoma just nu och ska göra mitt bästa för att inte spy på vägen till stallet.

Ska hoppa ner i ett par täckbyxor och sen traska ut till min vita skönhet och hennes vapendragare.
Vi hörs till kvällen, med en kul nyhet!! 

Puss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar