23 januari 2014

~ Varje kväll... ~


Åh, varje kväll. Absolut varje kväll drabbas jag av den sjukaste hemlängtan. Alltså, den är sjuk varje kväll men vissa kvällar tas det lite längre. Som ikväll. Pratade med mamma förut och det gick, sådär. När vi la på viskade jag ett hejdå och när jag klickat bort samtalet satt jag och storgrina i 10 minuter, hulkandes efter luft medan jag kramade om min nalle. Usch, det är verkligen hemskt när det blir såhär.

Tänkte kasta in ett inlägg om "dagens ridpass" innan jag går ut i köket och hämtar kvällstugg och sen placerar mig framför något program innan jag ska sova. Tänkte jag skulle sova tidigt i kväll, känns som att det kommer gå sådär helt ärligt.

När jag red då, hur gick det då?
Jo, vet inte vart jag ska börja då jag är sämst på att skriva kortfattat om hur det gått att rida. Ja ni märker ju, redan nu börjar det spåra iväg..
Skrittade fram och trava och sådär en liten kortis. Värmde lite enkelt. Galopparbetade på en väldigt liten volt, då jag glömt att alla hinder stod ju framplockade så det var ju sick trångt inne i manegen, då var det ändå bara jag och Bella på en yta av 72*30m. Ja, jag är van att vara själv på öppna vallar. Galoppen gick bra, red dock på två händer för att han är jävla svår att rida ihop på en hand, stor och tung liksom.
Spann ett par gånger och det gick prima. Nu under veckan ska jag försöka spinnträna lite varje dag nästan och verkligen sätta han på plats så fort han försöker göra något dumt. Och sen släpper vi det tills vi kommer till en bra tränare och ett bra underlag.
Nu är det 100% volter som gäller sen, inte ett ridpass ska vara slappt nu. Vi har inte råd med det. April är snart och vi ska briljera på första tävlingen.
 I det stora hela gick det kalas att rida idag trotts att jag bara hann ena 25-30 min och trotts att jag fick drämma till han i huvudet en gång då han var dum.

Nu ska jag traska ut i vårt mysiga kök för att hämta mig lite yoghurt/kesella. Mums!
Vi hörs till imorgon. Då ska jag kvällsträna 100% också, taggad på galopparbete.
Puss! 



// Det här är skillnaden. T.v . som han ser ut när jag rider nu. T.h. som jag vill att han ska se ut när jag rider. (T.h är btw efter 3 veckors vila för hans del och 3 veckors hårdarbete hos Peter för min del. Skillnad) //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar