31 januari 2014

~ Utmaningarnas vecka ~

Sitter på svenskan och har inte direkt mycket att göra så jag tänkte att jag kan kasta in ett kortisinlägg innan jag kommer avlida, dö eller något annat som är farligt.
Denna vecka kan man verkligen kalla utmaningarnas vecka, i måndags red jag för en dressyrtränare jag inte visste något om på en häst jag inte visste något om, det var ju kul. Gillar att testa nya hästar trots att de är cpstora här.
Idag ska jag inte göra något mindre än att hoppa Citirus på lektionen. Han är skolans hoppstjärna skulle man väll kunna säga. När jag tänker på det blir jag ju fruktansvärt nervös. Men det ska bli kul på samma gång.

Red Jacson igår kväll. En liten kortis bara, han inte så mycket mer då jag kom ner i stallet rätt sent. Det gick skitdåligt och allt var bara spänt och piggt. Men jag får nog skylla mig själv då jag inte ridit på 2 dagar. Gjorde inte så mycket, höll oss på en relativt liten volt och bytte massa galopp igenom volten. I slutet blev han ganska fin ändå.
I kväll ska jag byta bett, ta Bill Allen bettet och rida igenom honom lite mer. Träna att hålla formen och öka galoppen. Känner mig taggad för det. Lösgöra mycket och i morgon blir det hårdträning. För på söndag händer det grejer (nej vi ska inte tävla) 

Nu måste jag dock återgå till det extremt tråkiga skolarbetet jag håller på med, dränka mig i lite Steve Aoki och Axwell, dricka Vitamin Well reload och försöka se mycket arbetande ut.

Vi hörs till kvällen Peps.
Om jag överlever vill säga. 
PUSS!! 




// Här var jag då fan inte rädd // 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar