31 januari 2014

~ Nothing gonna change how I feel for you ~



Ä N T L I G E N ! ! ! ! ! 

Denna stund har jag längtat efter ungefär hela veckan, på riktigt alltså. Fast det är sjukt vemodigt på sätt och vis. Det jag har längtat till är att få lägga sig, aa sätta sig om man ska vara exakt, i sängen och inte behöva gå upp förens i morgon bitti när jag vaknar. Av mig själv dessutom. 
Jag är så evigt slut i kroppen men det är det värt, alla dagar i veckan. 
Hade hoppträning idag, vilket ledde till en evigt glad Emma som vill ha en hopphäst nu och till ett inte lika glatt knä som inte orkar bära sig själv. 
Har gått med hårt lindat knä enda sen efter hoppningen och det har gjort så jävulskt ont stundtals. Men trotts detta så red jag även Jac, och så värt det. 

Bytte bett och red igenom honom ordentligt i traven först. Jobbade på små bågar överallt i ridhuset. Och när han var mjuk och ledig tog jag galoppen och jobbade på tempoväxlingar och ökningar med istadig form. Vilken stjärna säger jag bara! 
Vi börjar spåra i igen och nu är vi snart påväg upp och iväg. Så mäktig känsla att sitta på Jac när han gör de där bästa tempoväxlingarna eller byter galoppen sådär felfritt så att de som råkar stå och kolla på måste fråga när och hur han bytte galopp. Mitt hjärta bankar extra slag på samma gång som det bara smälter ihop. 
Okej, inga fler kärleksförklaringar till hästen nu!! 
Spann ett par varv också, inte så mycket fokus på det utan bara att få en bra start utan massa bråk. Det fungerar, ganska bra, men helt klart massa mer träning som gäller. 
När jag var klar så var Jaccen trött, ställde sig i spiltan och vänta på att jag skulle dra av sadeln så han kunde andas ut en aning. 

Nu ska jag sätta mig tillbaka i sängen, sätta på lite olika remixer i lurarna för att fina inspo och sen klippa och klistra lite själ. Kvällen ska i alla fall sluta med en film. Vilken det blir vet jag dock inte. Men jag vet i alla fall att jag har choklad, Twix och dammsugare som väntar på mig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar