19 januari 2014

~ Sunday Morning ~

God förmiddag!

Åh, söndag. Kära söndag!
Det är idag det är den internationella ätapizzagodischokladglassochdrickajuicecolaochandraonyttigheters-dagen. Eller ja, för de flesta i alla fall.
Tror det är jag och ettorna som är de ända som vaknar och mår bra idag, alla andra har haft en dimmig helg, och då menar jag inte samma dimma som mina ögon vart utsatta för.
Det känns inte så bra, eller jag vet inte hur jag ska säga det men helt ärligt.. Det suger att vara 17.

Men söndagar, åh. Det är så himla mysigt med söndagar. Jag har nog inte riktigt haft någon "söndagsångest" under tiden jag bott här på Högis. Kan bero på att mina måndagar innehar 1 lektion, klassråd 10.40. Och om jag vill så kan jag rida med på dressyren. Oftast något som inte lockar.
Brukar trotts detta pina mig upp svintidigt på morgonen för att kunna rida men frågan är om det är värt att göra det i morgon.. Vi får se helt enkelt.

Idag är jag mest sugen på att ligga i sängen och kolla på film med högra handen i en godispåse fylld av Center och Anton Berg. Ända sen jag var lite har Anton Berg vart den ända godis jag tyckt om, och med åren har det fyllts på med fler sorter. Ska man köpa godis åt mig och vill ha ett säkert kort ska man köpa den rosa Anton Bergen "Classic" tror jag den heter.
Men ska göra allt för att inte somna under dagen, måste vara trött ikväll så jag kan vakna utvilad i morgon.
Ridningen får vi se hur jag gör med.. Det finns inte mycket som gör att jag skriker rakt ut "JAAA, idag vill jag rida. Göra det här det här och det här." Nej, jag vill helst gå ner i stallet och linda Jacs ben, ge han massage och MTG;a hans man. Men ja, han måste ridas seriöst. Annars kommer vi aldrig få bukt på problemen.
Ska byta till Billy Allen bettet och se vad vi kan göra för skoj med det. Hoppas evigt mycket på att det är klar förbättring sen igår.. Annars ska jag göra något ganska dumt. Spänna in hakremmen så jag kan ta mindre med skarpare effekt på han. Men ja, det visar sig framåt kvällen.

Nu ska jag dra på mig jackan och gå ner till Jaccan (ha ha ha ) för att släppa ut på extra pass. Och där efter ska jag gå upp till mitt rum, sätta på en film och göra inget. Fast jag borde plugga, men jaja..

Vi hörs!! Puss.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar