20 januari 2014

~ God Morgon ~

Tänk vad mycket an skulle hinna om dagarna om man gick upp såhär tidigt varje morgon. Tidiga mornar är något av det värsta som finns, har så sjukt svårt att komma upp ur sängen och jag är riktigt masig. Men det är även det bästa som finns. Startar jag dagen med en bra frukost, ett glatt humör och lite kämparspirit så känns det som jag skulle klara allt i hela världen.

Idag är en sån dag. Jag vakna runt 7, innan klockan ringde. Sovit runt 8 timmar och vaknar pigg, och därför väljer jag att ligga och dra mig medans jag kollar igenom mail, twitter, instagram och snapchat. Tar en koll på Ebay, tradera och hästnet också. Lite småschabbigt att kolla begagnat men det är faktiskt kul. Jag har alltid tyckt att det är äckligt att köpa begagnade saker, men när jag insett att man kan få så gott som nya grejer till nästan halva priset så är det kanske värt det. Vad vet jag?
Gick upp, hoppade i morgonrocken och mystofflorna och gled ut i köket där jag möttes av 3 glada tjejer. Åh, blir helt varm inombords när det redan 8 på morgonen sitter folk i köket som skrattar, pratar glatt och äter frukost. Helt i mot min natur men helt okej faktiskt, för jag blir också glad då.
Gjorde frukost och åt länge. Hur skönt är det inte?

Nu har jag precis läst BlondinBella och Linn Olsson och ska hoppa ner i ett par sköna jeans och en skjorta dagen till ära.
Red ju då inte i morse, men tänkte försöka klämma in det mellan klagorådet (klassrådet) och innan vår dressyr börjar. Kanske kan smita in lite på början av lektionen men jag tänkte inte vara med i alla fall. Jag vill ha ordning på Jac, rider jag lektion då blir jag bara stressad av alla andra och det blir oftast pannkaka. Men med min motivation idag så ska väll inget vara omöjligt och jag tror på ett toppenpass. Efter jag ridit ska jag duscha och sen ska jag ta måndag. Plugga lite och ja, fixa med lite andra saker också.

Hela detta inlägget var ju totalflummigt haha, jag verkar typ hög på livet eller något...
Nu väntar jeans, skjorta och möte med Maria med LVR:s uppgifter på en lapp. Glad? Det kan ni ge er tusan på!

God morgon!

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar