26 januari 2014

~ Fullt ös ~

Hästen gick som klockan idag, så fin och jag red mitt kortaste ridpass någonsin.
Så nöjd, har inte mycket att säga.
Kom ner i stallet sjukt sen, som vanligt är jag inte att räkna med mellan 4 och 6 då jag oftast lyckas somna under den stunden. Vaknade i panik klockan 6, skulle äta och rida innan halv 9. Men i vanlig ordning så han jag perfekt i tid och var ute ur stallet 20:31. Kan dock bero på att jag rid i ungefär 20 minuter.
Skritta fram ett par varv i ridhuset, travade och började sedan jobba i galoppen. Det som jag lägger mest tid på just nu.
Jobbade i hela ridhuset och la in volter här och var, ökade och samlade galoppen och Jac gick som en gud. Helt okej faktiskt. Gjorde ett par byten på rakt spår och ett par genom volterna och sen stannade jag honom, rygga, spann höger vänster om vart annat och satt av.
Precis så. Avslutar när både jag och hästen är nöjda. Headdown och Jac slickade sig runt munnen. Tog han ut i stallet och plockade av alla sakerna för att sen skritta av runt anläggningen.
När jag till sist stängde dörren in till boxen var både jag och Jac sådär äckligt nöjda.

I morgon är det favodagen på veckan typ, jag väljer mellan sovmorgon till 10.30 eller upp 7 för att rida. Svårt val, tror jag gör som förra veckan och tar sovmorgon och rider mellan klassrådet och dressyren. Då är jag nästan garanterad att ha 45 ensamma minuter i ridhuset och kan jobba lite hårdare och lite mer.
För övrigt har vi gästträning i morgon, i dressyr. Vet inte vem det är, men det är säkert någon kul. Vet dock inte om jag kan rida för han då Jac inte får/kan gå med på dressyren och skolan brukar vara ganska motiga med att ge mig en skolhäst. Men nu måste det väll gå, när jag för en gångs skull säger att det skulle vara kul att rida med på dressyren.

Nu ska jag krypa ned under täcket, sätta på lite musik och inte tänka så mycket på semlan jag åt förut då den fick mig att börja må ruskigt illa, men det var gott ändå. Haha.
Ska fixa lite på.... Schhhh....
Och sen ska jag somna sent till ett par avsnitt av Svensson Svensson. Mysigt.

Vi hörs. 
Puss! 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar