27 januari 2014

~ Det handlar om allt annat än hästen ~

Hej på er! 
Har vart lite smått upptagen fram tills nu så har inte hunnit att blogga. 
Red gästträning för en Peter på en skolhäst som heter Conquest. Söt häst med långa ben, kan nästan stå raklång under hans hals. Det var kul, ett riktigt bra pass där jag fick ut otroligt mycket av hela ridningen. 
Första gången jag satt på C och jag är fruktansvärt nöjd, trotts att han inte var loss ich ville ställa vänster. Men efter lite lösgörande gick det superbra. 
Fick under hela träningen höra sanningens ord och det var en riktigt bra tränare, min typ liksom. 
Jag sa till han att " han är så jävla hård och hänger sig i vänstertygeln " 
Fick till svar "Du rider så jävla dåligt det är därför han hänger sig i vänstertygeln" 
En tankeställare.

Gick förövrigt kalas att rida Jac också idag trotts att han var på bitchhumör och sparkade efter sporrarna. Tränade byten och spinn. I början flängde han mest runt, men när jag tränat lite fattningar från halt så gick även bytena som klockan. 
Spinnen var lite halvknacklig idag, men utan tvekan en förbättring sen förra veckan. 

När jag kom in från stallet tog jag mig en lång, varm dusch och nu ligger jag på värmedynan i morgonrock och kollar på gamla Svensson Svensson avsnitt under tiden jag fixar mina naglar. 
Ska snart äta och sen gå ner i stallet för att Linda av Jacs ben och byta täcken innan han ska sova. 
Ikväll blir det Paradise med favoriterna i köket tillsammans med en vaniljkesella och frysta hallon innan jag kryper till kojs igen. 
Hoppas ni haft en kalasbra måndag så hörs vi. 
Puss! 


1 kommentar:

  1. Har du något tips på bra olinesidor med westernutrustning till både häst och ryttare?

    SvaraRadera