21 januari 2014

~ Det går bara helt snett ~

Dum dummare, nu är jag här igen. I samma jävla hål som jag var i för ett halvår sen, kan det vara det? Nej, inte ens det typ 4 månader sen. Jag äter inte ordentligt, jag orkar inte rida ordentligt för jag har ingen motivation, men trotts det är stallet ända stället jag kan vara på utan att känna mig stressad eller pressad. Sitter jag och ska plugga så kan jag somna BOM på plats. Jag är trött dagarna i enda men trotts att jag inte sover på dagen så kan jag inte somna på kvällen för att mitt huvud är överstressat. Jag orkar verkligen inte när det är såhär.
Varje morgon överväger jag vilket som är värst att gå till skolan eller att vara hemma för en dag.
Jag vill verkligen inte ha det såhär, jag blir helt slut och kan inte koncentrera mig och sen finns det verkligen inget som gör mig riktigt glad..

Jag känner mig som värsta emomänniskan som hatar mitt liv och yada yada, men så är det ju iofs inte. Och det finns folk som skulle kunna ha det värre än vad jag har det. Men när jag känner hur allt bara går i mot mig så är det inte jättekul längre. Jag vill inte vara stressad och pressad för att ens komma halvvägs med mina betygsmål..

Dagens skola är fan hemsk, på riktigt. Man kan inte säga att det är mycket disciplin för det är det inte, man får gå hem från skolan för att jobba och det är stökiga dagar, och för att inte tala om betygskriterierna.
Detta kretsar runt på alla olika medier och jag vet hur många som är totalt utbrända på grund av skolan och allt där till. När jag, som är relativt duktig i skolan hamnar efter med uppgifter för att jag håller på med en annan är inte jätte okej. Jag skriver för fulla muggar och det jag gör på helgerna är att plugga ikapp det jag inte hunnit under veckan.
Att få ett bra betyg i skolan är så gott som omöjligt nu mera känns det som.
Vi hade en uppgift i svenska, som ingår i kursplanen, där vi ska skriva våran egen uppgift, betygsätta oss själva och argumentera om varför vi ska ha just det betyget på den uppgiften. Det var kriterierna för E.. Jag läste inte ens de andra betygen..

 Jag beundrar verkligen er som har A i alla ämnen. Att ni klarar ta distans i från allt som har med fritid att göra och hur ni orkar med. För det gör inte jag.
Grattis säger jag till dig som orkar gå upp till skolan och tycka det är relativt kul, Grattis till dig som inte är utbränd efter 3 år på gymnasiet med det nya betygsystemet och GRATTIS till dig som kan ta studenten med pappret i hand där du kan vara stolt över dina betyg. För det kommer inte jag kunna i nu läget.
Hur mycket tid jag än lägger ner på uppgift efter uppgift så kan jag inte kalla mig nöjd med betyget som kommer stå på mitt papper.

I'm out bitches!

Ge mig lite förslag på hur ni orkar med skolan i dessa tider. Vilken årskurs går ni, vilken linje går ni och vad gör ni på fritiden som inte har med skolan att göra?

 
Scream out loud♡Goodbyeee 😄Timeline Photos - JustGirlyThingsღ | Facebook
 
true
// Denna är så himla typisk Höglanda //
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar