22 januari 2014

~ Jävla onsdag ~

Hej på er!
Vad har ni gjort idag? Förhoppningsvis vart på skolan, jobbet eller vart lediga och inte som jag, legat orörlig i sängen hela dagen på grund av huvudvärken from hell och nackspärr som en gammal tant. Inget mot gamla tanter, men asså på riktigt har trott att jag skulle avlida..
Det värsta som finns är att vara hemma från skolan, man kan inte göra något och allt är bara allmänt dåligt. Speciellt när man vill spy av all yrsel när man väl rör sig.. Men det har i och för sig vart skönt på sätt och vis då jag de senaste dagarna haft sån stress över skolan och att allt ska göras i tid och hur mycket disiplin jag kommer behöva nu för att verkligen kunna få gå lärling och allt där till. Men idag har jag blivit klar med alla mina uppgifter. Skickat in några och vissa sparar jag så att jag kan visa läraren innan jag skickar in dem. Nu har jag bara 1 uppgift kvar, en gruppuppgift som jag ska göra med Sofia och Mickis. Kommer ju gå bra, jag som är en hejare på allt som heter sammarbete..
Skönt hur som helst att kunna vara klar 2 veckor innan sista datumet lixom. Behöver verkligen sånna här dagar mitt i veckan då jag kan vara helt ledig från allt och bara plöja igenom saker och ting.

Nu är jag evigt hungrig, så ska pallra mig upp ur sängen och gå ut i köket för att göra laxpasta med pesto, milda matilda så gott! Har längtat efter detta moment hela dagen, haha.
Och sen ska jag ta tag i dagens största problem. Ridningen. Med nackspärr och ett proppat ridhus är ju inte ridning det lättaste man kan ge sig in på. Men jag ska försöka. Kanske kan rida lite i paddocken, spinnträna som igår?
Ja, vill ni veta hur det gick igår. Skrattar åt det för att det var ett sånt fjasko. Ja, vi skulle då spinnträna då vi inte gjort det på ett bra tag. En övertaggad Jac lägger ett par fina spinns och sen tröttnar han totalt. Uppvärmd och klar så är han nu redo för Sveriges fetaste karateshow. Dum häst är rädd för allt, stegrar och jag höll på att åka av pga obalans. Spinnträning blev det då inte.
Det dumma med hela passet var att helt plötsligt så gav han sig, spann fint och sen så började han igen. Så det är inte att han har ont eller så heller.. Blir lite smått frustrerad. Så ja, får väll krångla upp sadeln på ryggen och sen sätta mig i paddocken och snurra mig ytterliga lite yr..
Vi får la se om jag lever till kvällen... haha.

Nu såg jag att klockan var mer än tänkt.
Spinn lugnt och be awesome - eller något i den stilen.

Puss!! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar