8 december 2013

~There She Goes ~

Och så var ju då denna veckan också över, helt sjukt. Tiden går så jävulskt snabbt och jag hinner ju knappt med. Men det har varit en bra vecka, i alla fall av allt som jag minns. Eller det kanske är fel? Började dåligt, slutade bra. Så är det nog.

Jag har inte gjort mycket mer än vad jag faktiskt har behövt idag. Jag har till och med gjort mindre än vad jag har behövt idag så att jag har ännu mer att göra veckan som kommer. Så typiskt mig, säger att jag ska göra saker på helgen men i stället sitter jag framför datorn och kollar på film och läser om Isabella Löwengrips vardag ihop med Odd och Gillis, och om hur Linn Olsson tar livet med en glittrig klackspark och rider Morris i sina nya rosa Animobyxor och hur hon och Felix skaffar sig vuxenpoäng genom att bjuda hem släkten på julfika. Jo men det är ju verkligheten, det är ju det som får mig att gå omkring i chinos och stickad tröja istället för att hasa omkring i förstora mjukisbyxor med Emma tryckt på rumpan, allt för att jag vill ha det så likt deras liv som möjligt även fast jag bor i ett rum på 12 kvadrat och i ett hus med 20 andra tjejer.
Usch, man blir så påverkad. Eller nej, påverkad är fel ord egentligen, men det bästa som föll mig i munnen nu.

Red Jac idag också, no shit, men det gick hur som helst bra. Red mest för att han skulle motioneras och för att jag skulle känna mig in på hoppsadeln. I morgon blir det stenhårt pass i ridhuset på morgonen, eller ja innan klockan 10:40 i alla fall. Dock är jag osäker på om ridhuset är ledigt då eller om NIU rider någon gång under den tiden.. Men det löser sig.
Vi taggar även tills på tisdag då det är maskeradhoppning. Herre jissös vad ni kommer få er ett gott garv efter detta! Vi kommer rocka alla ur sadeln, hoppas jag!
Men för att det ska gå bra då så måste jag rida ett ordentligt pass i morgon, alltså får jag inte försova mig. Lika bra att släcka ljusen och sova ett par timmar, innan jag tar tag i en ny vecka som kommer vara grym.
Om en vecka sitter jag i min egen säng, i mitt egna hus, på min egna gård, med endast mina egna hästar. Som jag längtar tills jag kommer hem, ska bli så fruktansvärt skönt. Både för mig och Jac, som förövrigt ska få semester då. Den lilla chillarn.

Nu är det sängen, kudden och drömmarna som väntar på oss!
Puss och god natt!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar