22 december 2013

~ 4:e Advent ~

God morgon!

Helt sinnes är detta, det är 4e advent idag och på tisdag är det faktiskt julafton. Haha, tycker jag tjatar lite om det men det är så himla svårt att släppa. Kan inte riktigt förstå att det är så nära inpå. Julafton, Nyår och sen kommer 2014, som ska bli mitt och Jacs coolaste år. Vi ska ut på tävlingar, vi ska jobba med proffsryttare och spendera större delen av sommaren hos Peter och Anna. Jag är så himla taggad på 2014 så ni förstår inte.
2013 har haft så många ups and downs så det finns inte, det har vart fantastiskt med allt jag fått möjligheten att göra, men det har vart förjävligt med alla beslut och den ångest allt har gett.
Jag hejar helt klart på 2014, dessutom är det ju det året som min ålder börjar närma sig vuxen. Fyller ju faktiskt 18... Usch..
Mer om detta kommer, ska försöka recensera året så bra som möjligt i ett senare skede.

Idag då, ja vad händer? I alla fall en häst ska motioneras, eventuellt att Mumin ska sittas upp på.. Hon har vart så hemsk på sistone så vet inte, kanske ska longera henne lite mer innan jag ska ta risken att fara som en vante genom decemberluften.. Om det ändå var lite snö ute.
Som jag skrev igår så ska mamma och jag ta en promenad med hästarna, jag ska rida Jac barbacka hade jag tänkt. På lång lös tygel tänkte jag säga, men det har vi ju allt jämt haha.
Till eftermiddagen väntar paketinslagning och vidare forskning på tävlingsåret 2014.. Så nervös men så taggad!! 

Nu väntar jag på att mamma ska äta upp sin gröt så att vi kan gå ut i stallet. Kanske ska ta och läsa lite ur Lucky Rider som vi köpte härom veckan men som jag inte har öppnat än.. Bra där!

Ni får lova mig att ni har världens bästa 4e advent idag och trotts motgångar så finns ljuset någon stans, det vet jag! 
Puss!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar