23 november 2013

Slapp Lördag

Tjenixen.
Skulle sagt godmorgon, men med ett snabbt öga på klockan så insåg jag att det hade vart helt åt fanders. När man vaknar sent så drar bara klockan iväg har jag märkt, vakna för en timma sen och det var så fruktansvärt skönt att kunna sova ut ordentligt utan att känna några måsten. 
Idag är en slappa/plugga/städa/fixa hästen - dag. Helt OK lördag efter en relativt jobbig vecka. Den har inte vart jobbig på ett ansträngande vis, utan med psykiskt.. Allt har snurrat 700 varv i mitt huvud så jag blir helt yr av mina egna tankar. 

Jag rensar just nu mina tankar genom att äta vindruvor, lyssna på Alan Jackson och klippa film från gårdagens hoppning. Det är precis lagom. 
Ska sen ta mina ben och träningsvärken från helvetet och gå ner till stallet för att mocka lite hos Jac och klappa på han lena mule och viska i hans öra att allt kommer bli bra snart. Och till kvällen ska jag slänga mig upp i favoritsadeln och hoppas på att jag är själv i ridhuset så jag kan knäcka någon timma på hästryggen med voltarbete. Här i mellan någon stans så ska jag äta mat och plugga och försöka få till det här med bloggen. 
Men nu ska jag höja volymen ytterliga och återgå till filmklippandet, men innan det så måste jag inflika med att jag hade sjukaste drömmen inatt och sen även fråga - När är det okej att börja lyssna på julmusik?! 


// Trötta killar efter 1 timmas hoppning //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar