14 november 2013

I better move, you better dance.

När man har spellistor på mobilen som räddar kvällen, bästa känslan går genom kroppen. 
Det är den här känslan som säger hur fruktansvärt bra jag faktiskt har det, jag har allt jag vill ha, om man ska se saker och ting från den bra sidan lixom. 
Jag pumpar mitt huvud med låtar som får mig att vilja hoppa galet i sängen, gå bananas i korridoren till köket, dansa på bordet och gå loss i hopp med dom jag bor ihop med. 
Just nu rullar Timber - Pitbull i lurarna. 

Jag sitter och kollar runt på olika sidor, läser Blondinbellas och Kenzas bloggar, kollar noggrant igenom Linn Olsson.se och gör allt för att hitta inspo till att bli framgångsrik och egoboostad. Jag kollar på fina kläder och dreglar över min nya klockornas klockdröm.. En Marc by Marc Jacobs- klocka i guld/gammelrosa... döden.

Jag tror det märks i inläggen när jag mår bra och är glad, allt blir mycket mer rörigt och jag vill få med så mycket som möjligt på en gång. När jag är mer nere och tänker massor så blir inläggen längre och jag är mer sak på sak, drar ut på saker och ting.

Red ut med Celina och Emmelie förut, upp på skogen till hundklubben och tillbaka, han både trav och galopp. Det var bäckmörkt ute och jag var livrädd hela vägen, men Jac smittar med sitt lugn och han brydde sig inte att jag satt stel som en pinne och flög i luften för minsta pip, han lunka på i sin takt och tyckte livet ägde fett.
När vi kom tillbaka till stallet mockade jag hans box, packade hans höpåsar, ryktade han länge och sen masserade jag honom med liniment så att han somnade. Mysig kvalitetstid med den finaste på jorden helt enkelt.
När jag kom in så åt jag och nu har jag pratat med mamma en liten stund. Ska kolla runt lite på olika hemsidor och se om jag hittar fler julklappar jag önskar mig. Haha.
Sen ska jag ta mina dunderglittriga naglar som det bara skriker Emma!!! om och somna till en bra film, för imorgon ska jag vara pigg och glad.

Vi tar ridningen till en ny nivå och jag ska hoppa ned i ett par ridbyxor och bära ridstövlar och handskar för första gången sen i September (?!). Jag och Jac ska vara med på hoppningen!!

Puss och god natt!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar