15 november 2013

En sån där lyckans dag!

Idag är en sån där härlig dag, då när allt är bra och jag är glad lixom. Jag har skrattat och pratat och vart allmänt positiv hela dagen, bara en liten stund efter träningen då mitt blodsocker damp i backen och humöret lika så..

Dagen har vart chill, som alla dagar. Haft stalltjänst, Svenska och hoppning. Och ja, jag och Jac var med på hoppningen och det gick hur bra som helst. Lite ostadig, svår att hålla igång och sporrarna är som ett sandkorn i öknen.. Men trotts detta så var han fin, hoppade allt och efter ett tag så fick han till och med in lite teknik, min fina prins. Bettet satt dock på trekvart och jag måste verkligen fixa det tills nästa gång jag är med, när det nu blir.

Nu sitter jag i min säng, har precis duschat och pappa ringde just, ska klä på mig och sen gå ner i stallet för att borsta på Jac, massera han med lite liniment och packa lite höpåsar, under tiden ska jag prata med mamma om allt och inget.
Sen ska jag gå upp på mitt rum, slå på en film och äta Frozen Yoghurt - passionsfrukt. Mums!

Längtar så innerligt tillbaka till Gamlegården, vill rida Peters hästar, äta hans mat och garva galet åt alla dåliga skämt som dras hej vilt... Saknar Anna och saknar Peter, men framför allt så saknar jag ju faktiskt Peters mat, den som fick mig att äta både tomat, lasagne och pajer av olika dess slag och till och med soppa...
Längtar som bara den till sommaren, helt klart.. Men nu ska jag sätta på mig pappas raggor och stövla ner i vinterjackan till stallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar