16 november 2013

Stalldag delux och toppenpass på stjärnan

Klockan bara drar iväg, känns som om att jag precis satte mig på sängen.. Men klockan skvallrar och det var över en och en halv timma sen som jag satte mig här... Suck..

Lyssnar på musik, känner mig på topphumör, läser bloggar och kollar på fina saker jag önskar mig medans jag äter vindruvor iklädd en tisha med pappas logga på. Ljusen är tända och kuddarna är puffade. Meningen var att jag skulle somna till en film, och ja, det gick ju som vanligt.
Jag är trött som ett as nu i alla fall, jag gick upp klockan 7 och åt frukost och 20 i 8 var jag i stallet för att byta täcke på Jac och sen börja helgstalltjänsten klockan kvart i 8. Jobbat hela dagen, på sämsta vis.. Det finns lärare man tycker är jobbiga att ha i stallet, och sen finns det dom som är toppen av alla hatarlistor i hela världen.. Idag hade vi en sån person till lärare, men jag överlevde trotts att det var med nöd och näppe.

Efter stalltjänsten så följde jag i alla fall med Fanny, Sanna, Julia och Annie till KRK för att kolla på storhäst-hoppningen. Galet, nu är jag van vid Sm och Rundown, jag vet hur det går till på en westerntävling i rutin och erfarenhet, men det var min första riktiga hopptävling jag kollade på. Tro det eller ej, men bortsett från GHS och PonnySM 2012 I Runsten när Nellie Berntsson var med så har jag aldrig sett en hopptävling. Men herregud vad tyst det var, och hindrena var höghus liksom hästarna... Åhh vad jag har snöat in på våra kompakta kortbenta reininghästar... Jag har ju till och med vart hoppryttare...

När jag kom hem från KRK så gick jag ner till stallet, sadlade Jac och körde ett hårdpass tempoväxlingar
i ungefär 40 min. 20 minuter konstant galopp och han gick som en stjärna, när vi kom ut i stallet igen var han trött som bara den, fina killen. När jag sitter och rider ihop han i det stora ridhuset på en hand, med bara lite tygel i handen, i princip utan några sporrar och med en spegel på ena långsidan där jag kan se hans muskler jobba, då är känslan grym. Att lilla jag, på dryga 60 kan rida ihop en stark och tung häst på 500 som innan är tävlad av en kille på 90, 100 kg..
Åhh, ska försöka beskriva hur mycket jag älskar min häst... Men det är helt omöjligt, han är en riktig klippa!!

Nu ska jag ta min dator och mina vindruvor och krypa ned under täcket, jag är slut som människa nu och klockan ringer 10 i 8 för täckesbyte och utsläpp av min prins, allt för att han ska ha det bäst. Sova kan jag göra i graven - Vi hörs!!


 
Gratisreklam!




Kolla denna klockan!! Döda mig vad den är snygg... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar