12 november 2013

Vardagslyx och Julmusik

Det bästa som finns måste ju trotts allt vara tisdagar. Jag menar, hur skönt är det inte att den nya veckan är igång, man är på dag två och det nya livet har återigen gått tillbaka till det vanliga men man har inte tappat hoppet än. I morgon är det onsdag = snart är det helg och där efter kommer en ny vecka.
Jag har inget att se fram imot, jag ser verkligen inte fram imot något förutom att ju snabbare veckorna går desto snabbare blir det jullov.

Mitt liv känns så simpelt.. Det är samma visa varje dag och jag känner mig bara tråkig och grå, vill ha snö och vinter nu. Jag vill att det ska vara officiellt godkänt att lyssna på En helt ny jul, Hej mitt vinterland, Tänd ett ljus och När vi närmar oss jul med Amy Diamond - som förövrigt är min favoritlåt i juletider.

Förra året var jag extrem, redan i början av november var det julmusik i mina lurar om kvällarna och när julen var framme så var det inte mysigt för fem öre att lyssna på alla låtarna, dricka julmust och äta lussekatter - NEJ för då hade jag redan lyssnat på samma musik i snart 7 veckor och jag kunde alla låtarna utantill, jag hade redan förbrukat ett 10tal Apotekarnes Julmust och jag hade redan smällt i mig ett antal lussekatter. I år ska jag hålla på det, även fast det kliar i fingrarna på mig och jag vill somna till Tomten jag vill ha en riktig jul. Men det kommer bara göra mig besviken, för jag är helt säker på att det inte kommer ligga snö på backen i morgon och jag är säker på att denna månaden inte kommer gå i illfart.

Åter till dagen då, jag ska alltid spåra iväg så mycket när jag hittar ett ämne att prata om...
Tisdag, bästa dagen. Detta kan ju i min värld också bero på att jag egentligen inte har någon stalltjänst, jag brukar oftast duscha håret med inpackning på tisdagar och jag lyxar med ansiktsmask och allmän vardagslyx. Precis så som jag gjort idag.
Jag slutade skolan sent, på grund av att vi har ettornas stalltjänst. Gick in och åt och sen ner i stallet och halv 7 satt jag på hästryggen. Kvart i 8 hoppade jag av och jag var så nöjd, Jac var en stjärna idag. Han bara flöt fram, var ungefär där jag ville ha honom för dagen.
Medans jag gjorde klart i stallet så kostade jag på ett samtal till mamma och pappa, skönt att prata med dom trotts allt. Även fast det kostade mig extremt med känslor, jag ville helst sova i Jac's box och pussa på hans mjuka, tröstande mule.
När jag kom in från stallet var det bara en sak på min dagordning, duschen!

Nu har jag duschat, jag har smort in absolut hela min kropp med min BodyButter i mango/papaya och eldar ljus i hela rummet, som förövrigt luktar vanilj.
Här läst BlondinBellas blogg och laddat mig med enormt mycket egoboost, sånt man behöver. Bella måste ju vara en av mina största förebilder, så himla mycket power.

Nu är det dags att lämna lammfällen och krypa ned under täcket, jag ska kolla på dagens avsnitt av Veckans Brott och sen somna med Brad Paisley och Luke Bryan i mina (celinas) lurar.

Glöm dina bekymmer... I morgon kommer det nya...
Puss! 









  Dagens låtar att somna till. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar