16 september 2013

Höstdag delux++

Har jag sagt det innan så får ni höra det igen. Dessa dagar uppskattas 100 gånger om, när det än är, var det än är. Så länge jag får dela dom med de jag tycker om, i en skola, på mitt rum eller på hästryggen. Idag är det en sådan där perfekt höstdag och jag längtar hem något otroligt. 

Har tänkt ljusslingan i fönstret, tagit mig en varm dusch och ätit mat. Sitter nu under täcket med datorn i knät, på nattduksbordet står en tetra med Bravo Jordgubbsdryck, det måste verkligen vara livets dryck, och ur högtalarna spelas Veronica Maggio, Oskar Linnros och Passenger. Höstmys! 

Jag hade tänkt avsluta dagen på ett sådant sätt som de flesta studenter avslutar sina dagar. Med att plugga. Fy bubblan vad jag pluggar nu, eller rättare sagt.. Jag biter i det sura äpplet och har nu, sista veckan insett att det är dags att göra klart/börja med uppgifterna som ska in nu onsdag, torsdag och fredag innan praktiken och allt. Och så ska jag och Celina åka till Svedala på fredag vilket betyder att jag måste lämna in grejorna på typ torsdag. Jippi!
Men innan jag sätter igång med pluggandet ska jag gå ner och titta till min prins som står i box nummer 8 i stallet. Ska krama om han och viska i hans öra att det är han som får mig att vilja fortsätta. För det är ju så det är, hade Mumin vart här nu hade jag vart på väg hem för länge sen. Helt ärligt.

Dagen då?
Jo tack, det har vart en höstdag delux med spöregn hela förmiddagen och sen kom solen fram och det vart åt helvete varmt ute. Hade klassråd och sen hål fram till halv 3 då jag hade ridning. Sämsta ridpasset på århundraden för jag red som en kratta, höften låste sig och jag var stel som en 80åring. Stod på tå i stigbyglarna och föll framåt konstant. Det är ju.. Minst sagt.. jobbigt att rida med hoppsadel när man gnuggat rumpan i en westernsadel den senaste tiden och under sommaren har jag inte ens ridit.
 Jaja, Jac skötte sig fint över lag. Bara jag som förstörde, och han som var segare än segast och hade 0 tempo. Skönt att det är bara denna veckan kvar så att vi får komma här ifrån igen. Jag har längtat, dels efter praktiken men sen att få komma hem där efter. Ska bli så skönt, orkar verkligen inte tänka på egen hand och mammas hjälp över telefon gör mig bara mer förtvivlad och jag får panik flera gånger per dag.
Pratade för övrigt med mamma på förmiddagen och hon gjorde helt klart min dag fulländad. Jag ska rida för Per Larsson igen efter praktiken!!  Han är verkligen min favorittränare, det går alltid så himla bra att rida för honom och nu ska jag se vad han säger om Jac. 
Ska försöka mig på att skriva lite inlägg här om det mesta, har hänt så himla mycket sen sist. Super kul saker, och lite mindre kul saker. Men övervägande gånger kan jag faktiskt vända allt till det positiva. 
Men nu ska jag plugga i hörlurarna i mobilen, ringa upp mamma igen och sen traska ner i stallet med en stor halsduk, sätta mig i Jacs box och diskutera livets mening med honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar