17 september 2013

Everything that kills me, make me feel alive

Hejsan! 
Läget? Jag mår bra, ja över lag i alla fall. Inte helt hundra, jag är trött och känner mig lite småsjuk men jag biter ihop, blickar framåt och försöker tränga bort de värsta tankarna om hur långt det faktiskt kan kännas hem. 
Tisdag, en sån där halvbra dag. Sitter i skolan, ensam i ett klassrum tillsammans med Elina. Har just avslutat ett samtal med mamma som gjorde att jag ville åka hem ännu mera. Längtar så tills efter praktiken, ska vara hemma, pluggaoch rida hästarna på morgonen, åka till stan och ha det kul med vänner när de slutat skolan och äta mamma o pappas hemlagade mat varje jävla dag, och så ska jag baka. Ska göra båda hemmaveckorna strukturerade och visa att jag verkligen kan plugga hemifrån. Inte skjuta upp saker och säga att "jag tar det i kväll" som jag brukar göra, 

Alla lektioner idag blev omflyttade och vi slutade väldigt tidigt. Skönt, men vi har boenderåd/möte klockan 17 = inte kul. Vill helst hoppa över det.. Efter boendemötet ska jag ock Elina skynda oss till Kungsmässan, handla lite kläder till mig och sen ta en fika på Espresso House enligt mig, kommer sluta med att jag äter en svindyr äcklig sallad på donken för att Elina har övertalat mig att gå dit. WHY?! :( 

Jac får vila idag, han ömmade lite i ryggen. Kan vara för att han var ganska spänd igår, så jag tänkte att en vilodag skulle passa honom utmärkt och sen joggar jag honom i morgon i Åbys paddock eller i ridhuset på skolan. Ska ställa av han en aning nu innan praktiken då han kommer stå / skrittas för hand under praktiken. Tror han kommer tycka det blir skönt att komma hem till de andra hästarna och bara skrota i hagen. Mys. 

Nej, kanske borde ta mig från skolbänken in till mitt rum och klä på mig något snyggare än min mossgröna tröja med smutts på och ljusblåa jeans. Vi hörs! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar