6 februari 2014

~ Varför så svårt? ~

Ni vet när man är så där nära till tårar. 
När man bara vill skrika, gråta och slå. 
Man vill prata med någon men det finns ingen där, och när någon finns där så har man inget att säga. 
För ingen förstår precis det där som du känner just där och då. 

Det har vart en hemsk dag. Jag är fortfarande ihållande trött, jag känner mig svag på alla sätt och vis och har ingen lust till något. Jac har inte gått på 3 dagar och förra veckan gick han heller inte mycket.
Jag är less, trött och slut. Fick jag skulle jag kunna sova hela dagarna. Jag känner mig stressad, pressad, på ett vis som jag inte förstår. Jag har inte direkt mycket i skolan och jag ska snart på lov. När lovet är klart ska jag inte ens tillbaka till skolan.
Jag har vart sjuk, vilket drar i mig mycket. Det tar på mig mycket. Jag får för mycket fritid, jag har inget att göra. Bygger upp en massa saker, tänker alldeles för mycket. Blir misstänksam, kan inte slappna av.

Spenderade en stund med Jac i stallet förut. Tog av täcket, borstade, lindade hans ben. Jag andas tungt nu, trött som ett as och jag gjorde inte ens något. Men jag intalar mig att jag är frisk, att jag ska orka upp i morgon bitti, att jag inte alls håller på att somna och att hela kroppen värker.
Men trotts detta så är jag glad, jag är glad att jag har Jac. Att han är den där lilla hästen som står i box 8 och väntar på mig varje morgon, varje kväll. Han är min och bara min, ingen annan behöver ha en åsikt om honom för han kommer vara min guldklimp alla dagar i veckan lika väl som Mumin.
Att bro på henne så saknar jag henne en aning, ganska mycket. Evigt mycket just nu. 

I morgon är det fredag, vilket innebär träningsdag, helg och näst sista dagen på Högis. Sjukt.
Är ledsen, glad, lättad och taggad. Taggad på att få komma till Long Valley, taggad på att komma här ifrån, stå på egna ben och knyta nya kontakter. Har inte en endaste vän, bor fortfarande inte hemma och känner inte en kotte.
Ska bli så skönt, åter igen kan jag byta mig själv från grunden. Starta på ny kula. Det har vart så svårt allt det på senaste tiden, senaste månaderna.

Åh, vilket rörigt inlägg. Har inget att säga till er mer en God Natt eller liknande.
Nu ska jag stänga av musiken, krypa ned under täcket och sätta på en film. Jag vill inte tänka, bara kolla.
God natt. 




 // Finaste Finaste Finaste prinsessan på denna jord // 
Btw, fan vad jag ska sola när jag kommer hem. Vill bli härligt brun igen!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar