23 januari 2014

~ Spinn until you... ramlar och slår ihjäl dig ~

Go hard or go home, ungefär 32936 torsdagen i 2an som jag kommer försent. Det börjar bli till en grej nu verkar det som, som tur är jobbar vi med samma sak hela tiden just nu så jag missar ju inget. Men hur som helst, det kanske inte är jättebra att min hjärna ställer in sig på att komma försent varje torsdag.. När jag börjar jobba så fungerar det INTE. haha.
Min lärare jag har första lektionen har helt ärligt börjat skratta åt mig bara för att jag alltid är minst 5 min sen..
Om mamma läser det här så kommer hon ba "du vet att du inte borde skriva det där för vem som helst kan ju läsa det och det är inte bra om man ska söka jobb och bla bla bla " Orkar inte, det är en kul grej lixom..

Ligger hur som helst i min säng just nu, har kollat runt efter lite tävlingsutrustning och känner att min plånbok bara skriker efter att få behålla sina pengar. Jag typ gråter när jag ser hur mycket allt kostar, jag har dock vart medveten om det längre än mina föräldrar..
Skämt åt sido, inlägget nedan är hur ni kommer se mig på tävlingsbanorna framöver. Nästa gång jag kommer hem ska jag ta med mig mamma till Western Store och testa lite chaps och sen ska jag göra något riktigt vågat och beställa dem över nätet. Resten kommer trilla in allt eftersom under de kommande 2 månaderna. Hatten får vänta dock, håller hårt i min svarta så länge det går. Trotts att den blåste av när vi var på Axvalla sist, höll på att kissa på mig av skratt haha.

Musiken rullar i högtalaren och jag känner mig allmänt cozy i min knut på huvudet, svarta leggings och randiga over size-tröja. Skulle sitta fint med en Chai-Latte nu. Har vart sugen på det i flera dagar. Får se hur mycket pengar jag har i morgon när jag ska åka och handla, har jag så det räcker så ska jag köpa hem chai pulver och börja göra min egna latte. Gott!
Men tills dess får jag nöja mig med citron/lime lättdryck och den lilla skvätt mjölk jag har kvar. Åh, hatar när maten är slut!!

Åh nej vad rörigt det här inlägget blev.. Skulle mest bara berätta att Jac är crazy motherfucker att rida och igår fastnade vi i stalldörren med stigbygeln och hoppade rakt upp och höll på att stegra över. Plöjde runt i en snödriva och kraschade rakt in i stallväggen. Fick ringa till Celina för jag blev helt superfrustrerad och kunde inte göra något. Efter 10 min med Celina på ryggen spann han som en klocka igen. Vilket var väldigt skönt. Satt upp och han skötte sig prima med mig också. Han har dock extremt svårt att starta spinnen snyggt, kastar sig helst in i den och vinglar runt ett halvt varv innan han sätter sig mer och spinner ordentligt.
Idag fortsätter vi kampen mot luftsprången och sköter han sig bra ska jag göra voltarbete med honom. Se till så att han bör sig i volten och inte behöver rida så mycket med säte utan mer med benen.
Ja, går det bra så får ni kanske ett inlägg till kvällen också.

Nu ska jag, för första gången typ, leta efter ett recept på nätet som jag vet ska finnas med en jättegod sak med kött o potatis och grejer. Vi får se hur bra det går eller om jag freestylar som vanligt, är i vilket fall vrålhungrig och ridhuset är inte ledigt för ens efter halv 6 så har tid på mig.

Puss!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar