25 januari 2014

~ Släng & Fläng ~

Hej på er, Hello, Hallo!
Hur är läget? How are you? Wie geht es dir? Haha, visste ni att min topp tre med länder som besöker min blogg är 1. Sverige (noshit) 2. USA och 3 Tyskland. Så med knacklig google översätt-tyska så försöker jag nu kominisera med mina läsare utom Sveriges gränser.
Skämt å sido, men coolt är det i alla fall.

Anyway, vilken dag det varit. Precis en sån där perfekt chilldag, även fast jag hade 100 miljoner saker som jag sa härom dagen att jag skulle hinna denna helg. Det var nog som ett skämt eller något, fast jag har ju i och för sig i morgon på mig också.
I dag har jag kollat på i princip alla avsnitt av Solsidan, vart på KRK med Elina och kollat Clear Round och typ frusit ihjäl. Och sen avslutade jag dagen med ett par timmar i stallet då jag red Jac och tog hand om honom på bästa sätt.
Ridningen idag var som typ släng och fläng men det var bättre en inget i alla fall. Hårdträning kan jag ju inte kalla det men vi galopperade och spann och allt gick bra. Förutom formen på volterna.
Det är så evigt svårt att få ett par snygga volter i vårt ridhus då det är smalt och svinlångt och ska jag använda hela manegen så blir det ju ovaler istället. Men i övrigt gick det klockan. Red på två händer och ska göra det ett tag fram över i galoppen och på volterna så att jag ramar in han lite mer. I spinnen måste jag dock släppa ganska mycket då han helst kastar sig åt helskotta och jag måste ha en hand fri att hålla balansen och fajtas med.
I morgon ska vi jobba volterna ordentligt och få de runda och fina samt göra tempoväxlingar. Att rida den ökade galoppen är som att springa ett maraton. Så sjukt jobbigt.

 Nu ligger jag redo i sängen för att inta Swefilmer och min choklad. Skippar semlan ikväll, tar den på hetvägg i morgon i stället.
Hoppas ni har en underbart bra och skön lördagskväll. Nu ska jag dega ner mig. Vi hörs.

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar