12 december 2013

~ Torsdag 12 December 2013 ~

Det är lite sådär småluddigt det här med att det är 12 dagar kvar till självaste julafton. Vi har fått känna på snön, men det var inte länge. Och vi har fått äta lite julmat, men den var inte god. Det känns verkligen inte som att jag ska gå på mitt näst sista jullov genom tiderna. Mer som att det är ett sent påsklov, typ som när påsken kommer sent i april när gräset börjar titta fram. Skojar inte när jag säger att gräset börjar bli grönt igen. Åh, är som ett litet barn.. Vill ju ha snö nu.

Ja, nu var vi ju där igen. Torsdagar, den mest värdelösa dagen på veckan. Vi har timlånga lektioner och just idag har jag inte fått mycket gjort. Jag har gjort klart och publicerat del 2 av min önskelista, och jag har kompletterat mitt projektarbete i samhäll. Mer har jag faktiskt inte gjort, eller jo förresten det har jag ju. Började med en dramaanalys som skulle vart inlämnad i typ september/oktober. Haha, vilket skämt. Den är i vilket fall svinsvår, speciellt när man inte läst boken... Suck. 
Men den ska jag göra klart så att jag skickar in den tills på söndag/måndag. 

Just nu sitter jag i min säng, datorn i knät och Amy Diamond sjunger om hur vi närmar oss jul. Jag ska skriva klart detta blogginlägg och sen ska jag värma resterna från min mat igår. Köttfärssås. Och sen sätta mig framför julkalendern och till sist städa mitt rum. Kommer inte kunna rida förens NIU har haft sin sista hoppträning för denna terminen och det blir ju sent som attan om de tränar samma tid som vanligt. Ska även ringa och kolla vart någon stans mamma är, om hon hinner hit innan jag ska rida eller om jag ska klara det utan henne. Åh, ska bli så skönt att träffa henne igen och på lördag får jag träffa pappa!! 

I morgon är det mysdag i skolan, har stalltjänst klockan 8 och vid 9 så har vi avslutning i aulan, förlåt mig.. RIDHUSET. Orkar inte, det där skulle vara roligt lixom..  Efter lunchstalltjänsten så ska mamma och jag ta oss till Göteborg, jag ska handla lite julklappar och sen ska vi till Liseberg och bara mysa runt och försöka skaffa oss lite julstämning. Och på lördag morgon så packar vi transporten med häst och saker för att bege oss hemåt i ungefär en månad. Skönt! 

Nej ni, nu kurrar min mage något enormt. Har ätit fruktansvärt dåligt idag, maten i skolan var ungefär lika god som den aldrig har varit innan. Vi fick inte ens potatis till våran jultallrik..
Vi hörs!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar