30 december 2013

~ Hemska Måndag ~

God morgon förmiddag!

Sitter i min säng och äter lite frukost, får passa på medans jag kan. Tänkte då ta mig några minuter till ett par trevliga morgonrader åt er.
Måste vara bästa sättet att starta en dag på, frukost på sängen med bloggen i högsta hugg. Ett drömyrke, helt klart.
Solen skiner så fint utanför och jag väntar snällt på att mina finaste ska tugga i sig sin frukost i lungnan ro medans mamma mockar Max och Luddes boxar.
I detta superväder kan man ju inte missa en promenad, så är det ju bara. Ska dra på mig löparbyxorna och knyter Nikesen och drar med mig mamma på en promme ut till ängsudden  - världens coolaste ställe. Kommer vi ända ut så ska jag lova er att ni ska få lite bilder. Bor helt klart på bästa platsen på jorden.

Hästarna får slappa idag med, usch! Hatar när hästarna vilar, men när jag är hemma finner jag ingen inspiration.. Kan bero på att jag varken har ridhus eller ens ridbana att trimma i. Det ända är skogen och en(ganska många iofs) åker som är dyngsur och Jac bara spänner sig..
För övrigt har Jac börjat dumma sig igen, han stegrar sig rakt upp och sparkar bakut när jag rider, prata med Tomas, våran hovslagare och han sa att det borde göra ont på han någon stans. Kan rida barbaka men inte med sadel. Padden är en jävla skitpadd så är på storjakt efter en padd med CutBack och bättre stoppning (om någon vet någon som vet någon - ja ni fattar).
Får se hur vi går vidare, men Tomas ska kolla fötterna innan i alla fall... Åhh, vill så gärna slänga dit slideskorna nu så att jag kan börja träna ordentligt. Det funkar inte med de vanliga skorna bak, blir så tjärvt och Jac vrickar sig i varje stopp...

Nu har hästarna ätit i 1 timma, de måste ju vara klara nu.. Lika bra att kolla läget.
Vi hörs puss!
1 m innan jag opererades
April 2011

50 cm oxer, Jacs 3e gång han hoppar i hela sitt liv..
Vem är hopphästen här lixom? 


1 kommentar:

  1. Kan tipsa om Professionals Choice paddarna, perfekt passform, snygga och håller i åratal! Jag använder mina både på träning och tävling :) http://westernhorsemen.dk/pads-blankets-38/proffesionals-choice-105/comfort-fit-smx-hd-air-ride-quest-198.html http://westernhorsemen.dk/pads-blankets-38/proffesionals-choice-105/comfort-fit-smx-hd-air-ride-quest-198.html

    SvaraRadera