17 december 2013

~ Du får mig att falla handlöst ner ~

Tisdag den 17 December, ja.. 7 Dagar till julafton, juste! En ynka liten vecka till Julafton, förstår ni grejen med detta? Nog för det inte är någon snö ute, men dagarna är så himla mörka. Det är lika mörkt ute nu som det var klockan halv 8 när jag skulle gå upp och ge hästarna frukost - och nu är ändå klockan 20 över 10.

Sitter i vilket fall på mitt rum med en frukostbricka och ska kolla på 2 avsnitt av julkalendern, mysigt. När jag ätit och kollat klart så väntar stallet, i vanliga ridbyxor(!!) Mumin ska sadlas med hoppsadeln och vi ska skritta en liten bit, får se hur det går idag. Jac ska promeneras eller ridas ut, beror lite på och jag har fruktansvärd lust att rida Max också, men vi får se. De får inte stå inne allt för länge.
När stallet är klart, julfint och en boxdörr snickrad så ska jag ta duschen och sen sätta igång och äntligen få baka lite ischoklad.
Inte nog med att allt detta ska göras så ska jag försöka hålla bloggen uppdaterad med bra och roliga saker, hum!

Men det blir en senare fråga, för nu vill min mage ha frukost!

Sista träningen med Mumin, hade besök av Mårten Gunnarsson som höll lektionen på engelska.. 
Jag trodde nog att det var jag som skulle hoppa över detta hindret, små missförstånd lixom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar