29 december 2013

~ December Månad ~

Hej på er!

Det är dags att lämna lovet från bloggen och börja om igen, eller inte börja om men åtminstone göra en nystart. Dagarna har bara flugit förbi och julen har vart mysig, men helt ärligt inte mycket mer än så.
Jag har tänkt att jag ska sätta igång bloggen ända sen den 25e men internetet har strulat och jag har vart, och är fortfarande, lite småsjuk. Huvudet värker och jag mår illa - 2 saker som aldrig händer.
Huvudvärk är något utöver det vanliga, jag drabbas aldrig av det. Peppar peppar. 

Jag har inte firat så mycket jul mer än julafton, var hos min äldsta storasyster i Oxelösund och hade det mysigt med hela familjen och de små barnfamiljerna, trotts den höga ljudnivån och mitt småbittra humör. Fick ett par jättefina julklappar av mamma och pappa och gav bort massor till alla andra.
Var tossig över den fina klänningen jag bar och vill gärna ha den på nyår igen, om det var så att jag skulle göra något. Känner inte en kotte här hemma som ska göra något roligt på nyår så det blir Bingolotto med pappa istället. väldigt kul. 
Alla andra dagar sen jul har bara farit iväg, jag vaknar, går till stallet, går in, det blir mörkt, tar in hästarna, äter och sen kollar jag lite på tvn innan jag går och lägger mig. Tråkigt och allmänt grått. Därav den obefintliga uppdateringen.

I dag har ju inte hänt mer än det vanliga. Jag har fixat stallet, ätit och byggt lite på min garderob. Händer inte mycket och kommer inte så långt heller så det kommer väl fortsätta så här.
Imorgon ska vi i alla fall på bio och jag tänkte kolla om Stina ville träffas en stund på stan innan dess och kolla lite rea och så kan jag kosta på mig en födelsedagspresent till mamma.
Nu ska jag nog sätta på en film innan hästarna ska tas in. Orkar inte mycket mer nu.. Fryser och mår dåligt.
Usch, avskyr verkligen att vara sjuk! 

De bästa av de bästa...
saknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar