23 november 2013

Har alltid haft en dröm om att lyckas med det

Hoj Kings!
Lördagskväll och vad gör ni? Är ni lika trötta som jag och håller er till sängen eller är det en kväll med vänner och hög musik som står på schemat? 

Jag borde stänga ner datorn och öppna Ridhandboken, jag borde också sätta telefonen på laddning, ställa klockan och dra täcket upp till hakan för att sova. Istället sitter jag med datorn i knät, gammal musik som ger mig så mycket minnen spelandes i mina hörlurar och Boozt ligger som andraflik och jag bläddrar bland klänningar som skulle kunna vara min jul/nyårsklänning. Det är en djungel att hitta en klänning som är snygg.. Jag har en bild av den i mitt huvud, men hur det går med den saken - ja.. Det är ju frågan. En sak är säker i alla fall, jag ska glittra och spraka som bara den. Om jag inte hittar något på Boozt/Nelly eller liknande så får jag ta mig en tur i till Göteborg och Missäy, det är ett säkert kort, där kan jag hitta det mesta för extremt billiga pengar.

Det jag skulle säga egentligen var att det gick hur bra som helst att rida idag. Jag fick till och med några tårar på kinden när vi galoppera runt i ridhuset som tokar. Men i vilket fall, Jac var en riktig stjärna idag och han har nog aldrig gått såhär bra. Så himla stolt över min prins.
I morgon får det bli en liten uteritt eller något i den stilen tror jag, beror helt på vad jag faktiskt hinner. Har stalltjänst hela dagen och sen ska jag plugga som en dåre till vårat dressyrprov på måndag.. Allt som har med Dressyr att göra går in på ena sidan och ut på andra, jag kan lika lite om dressyr som jag kan om andra världskriget och allmänbildning är ju något jag saknar totalt. Mitt IQ skulle uppskattas som väldigt lågt om en utomstående skulle få undersöka saken. Bara det faktum att jag ser fram i mot att ha stalltjänst i morgon skrämmer mig en aning.

Nu ska jag försöka mig på det här med schwung, samling, takt och allt annat som står med i utbildningsskalan och så ska jag lära mig hur man longerar en häst teoretiskt sett, med hjälm, spö, handskar och inspänning. Suck, hatar detta!!

Puss och sov gott! 


- Klänningsförslag - 

// Pamala New Corsage Dress - Vila, 499:- // 


// Cocktailklänning - Even&Odd, 499:- //

// AXELINA - Dry Lake, 499:- //

// Rebecka Dress - Model Behaviour, 299:- // 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar