22 oktober 2013

Rain ++




Usch, varför ska det regna? 

God förmiddag på er! Hur är läget?
Med mig är allt bra, till största del. Haha, så jävla blött och äckligt och regnet bara öser ner. Stundtals så öppnar sig himlen och sen går vattnet crazy över oss. Usch!
Det var minst sagt motigt att få ut Mumin och Jac, eller ja.. Mumin traska rakt ut och brydde sig inte ett dugg medans Jac stod och tvecka i dörren ett bra tag innan han klev ut i ösregnet. Det var ungefär lika lätt att få in Max och Ludde som det var svårt att få ut Mumin och Jac.

Tänkte jag skulle mocka och så, men Max och Ludde har gått ute flera veckor i rad nu utan att få komma in och sova, eller ja, de går ju in i fårens lösdrift på nätterna ibland men det är inte samma grej lixom. De ville in och jag hade inte hjärta till att låta dem frysa ute då. In och på med gosse ulltäcken och torka upp lite och ska släppa ut dem innan jag beger mig mot bussen.. Brrr. 

Ska möta upp Stina i stan klockan 2 och innan dess tänkte jag ta mig en sväng förbi Hööks eller Hästbutiken. Men helst av allt hade jag stannat hemma idag. Har massa plugg, känner mig überstressad över det och sen regnar det ju.. Men jag biter ihop, klär på mig och sen traskar (möjligtvis cyklar) jag 7 km för att komma till bussen som går 12:33. I stan en timma innan vi skulle se så klart.. Men har det eller att vara i stan vid 3 att välja på så ja.. 1 blev väl bättre.

Nu måste jag ila och byta om osv, ska dra till bussen om en timma.. Innan dess släppa ut L och M också.
Vi hörs!


Saknar det rätt mycket... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar