19 september 2013

Idag är ingen vanlig dag, för idag är det min födelsedag

Hoj babes!
Hur är det med er? Med mig är det allt bra. Försov mig i morse, vakna av att mamma ringde och sen sjöng en truddelutt om att jag fyllde år och sen, slutligen la vi på för att jag hade lektion. Kort och gott. 
Var klar med allt på lektionen så valde att skriva om mitt arbete till något lite bättre. Tha fuck is the problem with me?!

Lärarna smög omkring och småflina medans de sneglade på mig, Maria samlar hela klassen för ett viktigt samtal och alla är lite smårädda. Jag visste inte ett skit, helt ärligt. 
Men det viktiga samtalet var att sjunga för mig och sen langa fram 2 FETA tårtor skickade med bud från min mamma. Kunde inte riktigt hålla känslorna i styr och jag började gråta. Finaste klassen som tog ton för mig, bästa mamma som skicka tårtor och allt annat. 
Smaskade på tårta med klassen istället för frukost, pluggade och sen gav jag upp. Gick in och la mig på sängen,det gjorde jag inte alls förresten. Jag gick in och hängde den blöta tvätten, la i en ny maskin och sen insåg jag att frågan man alltid för sig ställd stämde dagen till ära.
Känner du dig äldre? Tro på fan jag gör när jag städade hela mitt rum igår kväll, skura toaletten (?!) och på självaste födelsedagen så skickar jag viktiga mail, tvättar, viker tvätt och sorterar papper. Klart som fan jag känner mig äldre då. 
Men ja, det är väll så det ska vara. 17, jag ska vara lillgammal och ta hand om mig själv men jag ska också vara ung och dum, tonåring och studerande. 
Måste säga att man inte kan ha det bättre, förutom att om ett år så fyller jag fucking 18 år!!! Jag längtar, men ändå inte. Vill förbli liten och kunna lägga ansvaret hos någon annan, men jag vill kunna ta egna beslut och skriva egna papper, kunna köra bil och vara fattig pga att jag kommer köra överallt med min bil som dessutom kommer kosta en förmögenhet. 

Åter till dagen. När skolan är slut blir det slapphäng, ska kolla Jacs rygg. Jogga han lite om han känns bra, annars ska jag massera och värma ryggen på han. Äta tårta när favoritnorrlänningen is back och planera tågresan inför i morgon. 
Wiho! 
Hoppas på en bra dag, att ni har en bra dag! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar