13 januari 2014

~ Bloggar som jag läser ~

Förr i tiden så läste jag bloggar varje dag, jag kunde läsa om och om och om igen flera olika bloggar. Hade ingen direkt favorit utan tyckte bara jag var asball när jag hade en lista på över 20 bloggar som jag dagligen följde. Berätta om hur de levde och kunde ibland kläcka ur mig saker som skulle låta som om att jag kände dem IRL också. Vissa trodde det och andra inte.
Nu har jag tappat intresset för det, tycker inte att det finns särskiljt många som inspirerar längre.. Så de jag läser nu mera är sådana som jag blir boostad av eller sådana som jag bara läser för att hålla mig uppdaterad och mätta min nyfikenhet. Haha.

Jag funderade på att göra en lista som berättade vilken som var bäst och vilken som var bra osv, men kände att det inte skulle funka. För de jag läser läser jag varje dag om de är uppdaterade och så.
Här droppar jag i alla fall mina "favoriter" för er, och har ni inte kollat in vissa av dom då råder jag er att göra det!!

Okej, jag sa att jag inte skulle sätta vilken som var bäst och inte.. Men det går inte att låta bli när man kommer till den här bloggen. Denna och nästa blogg är de där som jag blir riktigt boostad och inspirerad av. Lixom den där känslan av "så där vill jag också vara" 
Isabella är verkligen en inspirationskälla för mig, kan läsa inlägg om och om igen för blir så glad och taggad på livet lixom. 
Hon, eller ja bloggen, får mig att skapa framtidsvisioner och drömma stort vitt och brett. 

Kommer inte orka skriva långt om alla bloggar, som jag gjorde innan. Bara en kort förklaring till varje, om ens det på vissa. 
Linn är min inspo-källa nummer 2. Förr så var det mer " Linn skrev på bloggen att hon alltid gör si och så och bla bla bla" men det känns helt fel. Bara för att en tjej med större publicitet i media säger en sak så stämmer inte det. Bara för just det bettet funkade bra på hennes häst funkar det inte på alla. Utan det gäller att hitta sin egna väg och ta upp rätt saker, INTE KOPIERA! 
Linn är en asball tjej som får mig att vilja hoppa och dansa, dock har jag en tendens till att känna mig trött numera när jag läser denna bloggen.. Tyvärr. 
Kan dock bero på mitt bristande intresse bland hoppning, illrosa aminobyxor och den nyaste hästkollektionen av Kingsland, utan bara mer det här lilla extra och glittriga som bara Linns fingrar kan printa ner på ett tangentbord. 

Ja ni... 
Det är Lollo, det är G2an, det är reining, träning och tävling. 
G Å I N O C H L Ä S D E N ! ! ! 
Jo vars, den är ju inte uppdaterad dagligen men det är en liten gullig blogg med bra innehåll. 
Har bara en sak att säga i repeat Läs Den! 
Det samma gäller nästa blogg...

Josefine, japp japp japp. 
Och hennes underbara Rima, japp japp japp!! 
Vet inte riktigt varför jag läser den här bloggen, den är lixom... Tror det är för att Rima är ruskigt fin som den läses haha. 
Men med alla konster som Jossan lär ut både på Pontus och Rima så är det värt att läsa, riktiga hejare på det här med freestyle reining också. 
Kontroll på en 5 åring lixom, wow! 
Det är lite som min blogg, fast jag vill ju påstå att Jossan är lite bättre. Uppdateringen varierar från dag till dag, men den är sååå läsvärd!! 

Och så har jag ett par bloggar som jag inte läser dagligen men som också är såå fina att läsa. Här har ni dom!! 

Min absoluta favoritponny med en ryttare av samma namn som mig själv. 
Fruktansvärt gullig tjej som har honom nu och jag kan vara lugn över hur han har det. 
För er som går ovetande om detta så var Nando min förstaponny, under tiden jag hade honom så gick han från att inte kunna ett skit i princip. Gjorde inga galoppfattningar, travade inte på volt och gick inte att sitta upp på utan att pappa höll i honom hårt. Han gick bananas med diverse luftkonster och hade ett eget litet liv under mig. Till att kunna gå i form, hoppa 110 och bara dansa fram. 
Stolt är jag och inte minst när jag kan se vilket otroligt jobb Emma lagt ner på honom nu. Jag vet vilken ponny det var jag lämnade i alla fall. 

Och till sist så brukar jag kolla in på denna lilla otroligt söta bloggen. 
Josefin bor ungefär där jag bor och har tillsammans med en gammal kompis till mig gjort en egen internet-tidning eller ja, ett magasin där de gör ett bra jobb. 
Josefin är en otroligt gullig tjej som skriver bra och roliga små inlägg. 
Riktigt cool brud helt enkelt. 
Gå in och läs vet jag!! 

Alla bloggar är länkade genom att ni klickar på bilderna. Gå in och läs dessa, det gör i alla fall jag. Och hälsa från mig om någon undre hur ni hittade dit!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar