18 november 2013

Betänketid...









Cozy monday. Kvalitetstid med mig själv, sån där tid då man kan stoppa lurar i öronen och lyssna på musik som kan lätta på tankar och känslor. 
Man måste verkligen ha egentid, då man tar hand om sig själv lite. Hade jag haft tid och pengar hade jag lätt lagt den här tiden på ett spa, fatta vad skönt det hade vart... 

Lägger all energi i skolan och i stallet, Jac får massage en gång i veckan, han blir borstad dagligen och får pyjamasen bytt varje morgon, manen flätad och hooden på. Han tränas dagligen så han blir stark och håller sig frisk, hans box blir mockad dagligen och en gång i veckan fylls den på med mer och nytt strö. Han får den mängd foder som han behöver dagligen och vattenkoppen ger dagligen färskt fräscht vatten. 

Men jag då, när har jag tid? Jag blundar för sanningen och kör på i ett tjoff tjoff tempo som heter duga, jag har samma rutiner dagligen, allt för att slippa tänka och bry mig om mig själv. 
Jag tänker aldrig riktigt på hur jag faktiskt mår och känner. Jag skyndar lagom för att slippa tänka på allt jobbigt, som vanligt. Låtsas för att komma undan sanningen.. 

Sånt här är sånt man kommer fram till dagar som dessa. Riktiga Cozy Mondays med Danni M i lurarna och vaniljljus på byrån, blåbär i ansiktet och nya naglar. Nu ska jag gå ut i köket och hämta något att dricka, sen ska jag borsta tänderna och krypa till kojs, i morgon är det skola.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar